Moderne kunst en sammensværgelse del 2

De har aldrig været interesseret i andre, men for hvad de kan få. Mulighed for at studere andre kulturer har præsenteret det self solidarisk, men de var ikke op til det. De har skrevet sind ændring bøger for deres vision. Det ville have været ideelt for dem at indføre de fleste af disse bøger i deres skoler for viden, mere forskning og bedre forståelse af andre. Men helvede nej de var kun interesseret i at ændre vores sind sæt, artefakter og hvor meget de kan gøre fra en ukendt verden.

Min taknemmelighed går til vores mænd og kvinder, mest som har mistet deres liv i at sige sandheden. Sandheden skal sejre; Jeg har indset fare for stilhed sammensværgelse om at slette noget afrikansk over jorden. Det faktum, at civilisationen mand startede i Afrika er forsvundet fra siderne af historiebøgerne, selv pyramiderne i Egypten til nogle mennesker blev bygget af rumvæsner, det er for godt til at være afrikanske; Hvis de får en chance for at genskabe kortet over Afrika, vil Egypten og en del af South African absolut være hugget ud af kortet for at tjene deres formål.

Der har været modstridende optegnelser over, hvor europæerne kom i kontakt med afrikansk kunst. Med al respekt for vores kunsthistorikere, der har lavet henvisninger til 1905 som år, hvor Europa første kontakt med afrikansk kunst så bredt dokumenteret. Jeg må erklære mig uenig. Vi bør ikke glemme plyndring af Benin kunstskatte. Straffeekspedition i 1897 var en militær udflugt af en britisk styrke på 1.200 under Admiral Sir Harry Rawson, fanget, brændt og plyndret byen Benin, i øvrigt at bringe til ophør den meget avancerede vestafrikanske Kongerige Benin.

For det andet, kapløbet om Afrika (eller rotte Race for Afrika) var spredning af modstridende europæiske krav til afrikanske område mellem 1880 i perioden neoimperialismen og starten af første verdenskrig. Denne æra var mere kunst og skatte end territorier. Du er fri til at være uenig. Du kan også fortælle mig om noget andet kontinent; der har lidt massive globale afpresning og udnyttelse af kunst og kultur. Et besøg på museer rundt om i verden vil skravere mere lys på dette.

De tidligste dokumenterede indtastning af et stykke af afrikansk kunst ind i en europæisk samling fandt sted omkring 1470, med et værk, en portugisisk samler erhvervet fra Kongeriget Kongo.

Tillad mig at introducere den såkaldte grundlægger af kubisme og moderne kunst, Picasso og hans rivalisering og partner i plagiat Matisse, der var første europæiske avantgarde kunstner samlere af afrikansk kunst. Hans fulde navn var Pablo (eller Pablito) Diego Jose Santiago Francisco de Paula Juan Nepomuceno Crispin Crispiniano de los Remedios Cipriano de la Santisima Trinidad Ruiz Blasco y Picasso Lopez. Vi kender ham i dag som simpelthen Picasso.

Pablo blev født til far, som også var en kunstner, kendt som José Ruiz y Blasco; hans mor var Maria Picasso y Lopez. Hans tidligste malerier blev underskrevet Pablo Ruiz efter sin far, men omkring 1901 han begyndte at bruge sin mors navn, Picasso. Han studerede grafik i Spanien og dimitterede i 1900.

Pablo var blandt den lange liste af kede sind, hvis kunst af efterligning og kopiering ikke kunne fastholde. Han befandt sig i en grim dans af fattigdom og isolation, fordi ingen kunstner ønsker at risikere deres kreationer med en kopi kunstner som Picasso. Kort efter eksamen flyttede han til Frankrig 1901, hvor han hurtigt lagde sine hænder på afrikanske kunstværker. I hans ord søger jeg ikke. Jeg finde. Du kan forestille dig de uskyldige kreationer af afrikanske masters i hænderne på en mand, der havde kopieret kunst det meste af ungdommelig alder. Pablo mente, at dårlige kunstnere kopiere. Gode kunstnere stjæler.

Moderne kunst er simpelthen sammensværgelse barn af racismen og imperialismen. Den såkaldte grundlægger havde at sige. I dag, som du ved, er jeg berømt og meget rig. Men når helt alene med mig selv, jeg har ikke den frækhed at betragte mig selv som en kunstner i den store og gamle forstand af ordet. Der har været store malere som Giotto, Titian, Rembrandt og Goya. Jeg er kun en offentlig entertainer, der har forstået sin tid. Hvad var hans tid? Det blev sagt, tilståelse er godt for sjælen.

I del 1 i denne artikel nævnte jeg sammensværgelse af europæiske avantgarde-kunstnere, kunstsamlere, kunst kritikere, kunsthistorikere og imperialistiske oprette væk fra deres kreative tørke med afrikansk kunst som undslippe ged. Den kunstneriske elite var hovedsageligt beskæftiger sig med afvisningen af akademiske tradition. Afrikansk kunst blev en kilde til inspiration for disse kunstnere, der søgte systemer for repræsentation end naturalisme og illusionisme. Kritiker frontløber i denne gruppe var den franske kunstkritiker Louis Vauxcelles der opfandt udtrykket kubisme efter at have set de landskaber, Braque havde malet i 1908 på L’Estaque i emulering af Cézanne. Vauxcelles kaldes de geometriske former i den stærkt indvindes værker “kuber.”

Louis Vauxcelles (1870-?) var en indflydelsesrig fransk kunstkritiker. For ham er tilskrevet vilkår fauvisme (1905), og kubisme. Vauxcelles opfandt udtrykket ‘les fauvisterne”(oversat som”vilde dyr”) for at beskrive en cirkel af malere forbundet med Matisse samt de publikummer, der kritiserede dem (han kunne ikke beslutte, hvilket var mere arrogant). Men en kunstner kan vise nul bevis for hans kunstneriske evner i forbindelse med etablerede repræsentant billedkunst, men han kunne ende som en mester i moderne kunst? Fortælle mig du lugte noget sjovt om dette også.

Kubistiske malere afvist deres nedarvede koncept at kunst skal kopiere karakter, eller at de skal vedtage de traditionelle teknikker til perspektiv, modellering, og forkortelsen. De ønskede i stedet at understrege two-dimensionality af lærredet. Så de reduceret og brækket objekter i geometriske former, og derefter udrettet disse inden for en lavvandet, som relieffer plads. De også anvendes flere eller kontrasterende vantage point. Louis Vauxcelles og hans gruppe var ikke interesserede i professionalisme men eskapisme og navn krævet udbredelsen af deres overherredømme vision. Pablo havde dem alle narret; smerten er, at mange stadig er narret indtil dato. Jeg gæst på grund af deres fællesnævner i hadefulde og racistiske drive, ingen virkelig passet om lang tid effekten af deres bedrag.

I ord af Pablo grundlæggeren af din moderne kunst; en kunstner skal vide, hvordan at overbevise andre om sandheden af hans løgne. De mennesker, der gør art deres virksomhed er for det meste svindlere. Der er ingen abstrakt kunst. Du skal altid starte med noget. Bagefter kan du fjerne alle spor af virkelighed. Hvor naiv kan du være, den mand, der havde over 100 afrikansk kunst i hans samling, kopierede og lavet penge af dem tror ikke på abstraktion.

Giver mulighed for at undersøge flere fakta i del 3 kommer snart.


Leave a Reply