TV stjerner – virkelig? De startede på den Legit fase

Mange gange offentligheden forbinder skuespiller med en rolle spiller de på en lang tv-show, ikke indser, at thespian havde ofte en aktiv karriere på scenen først. Jerry Orbach og Sam Waterston på lov og orden, Jason Alexander på Seinfeld, og Patricia Heaton på alle elsker Raymond er nogle af de mange aktører, der først uddannet til, skære deres tænder på, og professionelt udført på den legitime fase.

Det er den teknik, oftest undervises til amerikanske Teaterskuespillere – en form for metoden Stanislavski – virker meget pænt på både TV og film. Selv om der er justeringer skal foretages gå fra scenen til tv, et godt uddannet teaterskuespiller kan normalt foretage disse justeringer forholdsvis hurtigt.

De største ændringer har at gøre med de subtile ansat af dem, der handler for kameraet. Teaterskuespillere finde, at fysisk og vokalt mindre er mere foran kameraet. Derudover har en god film eller tv-skuespiller en sund sans for hvordan man bruger kameraet rammen til deres bedste fordel. En skuespiller som Michael Caine er en mester i dette.

For en person, der har kun gjort fjernsyn eller film, kan der handler på scenen være svært. Scenen kræver, at aktører opretholde en karakter i lange perioder af tid, noget de elektroniske medier gør ikke. Samlet set opfordrer fase udfører også til større foranstaltninger end dem, der kræves til tv og film. Hvis nogen har aldrig været trænet i teatret, kan det være skræmmende.

Det mest skræmmende ting om handler på scenen er naturligvis, at du er foran et levende publikum, og hvis du laver en fejl, du ikke får en Mulligan. Selv når et tv-show er gjort foran en “live publikum”, er der mindre pres for skuespiller til at være perfekt. Hvis de “gå” (det vil sige, glemme deres linjer), de kan gøre en joke og få en griner, mens “cut” kaldes. De så komme til prøve for øjeblikket handling eller scene igen. Der er ingen “cut” i en levende sceneoptræden; der er kun “dækker” for en flubbed linje, en ubesvarede indgang eller en fejlplaceret prop.

Her er et par skuespillere, at du er blevet bekendt med på tv, der første gang handlet på den legitime scene.

Amerikansk

Amerikansk, der har bestået væk i 2004, var bedst kendt som den spydige detektiv Lennie Briscoe på lov og orden. Som en ung mand deltog han i University of Illinois og Northwestern University hvor han studerede drama. Efter at gå til New York, fortsatte han med at studere for scenen. Han blev tæt forbundet med musicals, skabe El Gallo og sang rolle den velkendte åbning nummer “Prøv at huske” i den langvarige musikalsk Fantasticks. Han vandt Tony i 1969 for sit portræt af Chuck Baxter i løfter, løfter; han sang hit sangen “I’ll aldrig falde i kærlighed igen” i at vise. Han spillede også fører i Chicago (Billy Flynn) og fyrre-Second Street (Julian Marsh). De fleste lov og orden fans ikke klar over, at amerikansk havde en smuk, genlyd sangstemme.

Bebe Neuwirth

Beatrice “Bebe” Neuwirth er for nylig blevet en regelmæssig på lov og orden, hvor hun spiller rollen som Tracey Kibre. Det var dog på sitcom Cheers at hun fandt berømmelse ved at spille Lilith Sternin-Crane – en hård, anspændt psykiater og hustru af Frasier Crane. Neuwirth uddannet på Julliard School og først gjort hendes navn som danser og skuespiller i den nationale rundtur i A Chorus Line (1980), hvor hun spillede Cassie og Sheila. I 1982, hun optrådt på Broadway i Dancin’, instrueret og koreograferet af den legendariske Bob Fosse, og i den musikalske lille mig. Hun cementerede sin anseelse på den store hvide måde ved at spille i spidsen i Bob Fosse genoplivning af den musikalske Sweet Charity (1986), som hun vandt en Tony. Neuwirth er en fantastisk, karismatiske musical performer, der kommandoer scenen med hendes stemme og krop.

Jason Alexander

Bedst kende som Jerry Seinfeld Klamt bedste ven George Costanza i sitcom Seinfeld, Alexander, der blev født Jay Greenspan i Newark, NJ, er en anden tidligere Tony-vinder. Mens han var en bachelor på Boston College, blev Alexander støbt i Stephen Soundheim Broadway musical lystigt vi Roll langs. Han vandt den bedste skuespiller i en Musical Tony for sin rolle i Jerome Robbin Broadway (1989). I de første par episoder af Seinfeld, han var ikke helt sikker på hvordan man spiller George Castanza så han efterlignet Woody Allen.

Sam Waterston

På tv spiller han hård, ingen vrøvl D.A. Jack McCoy i lov og orden (1990), men oprindeligt også spiller var bedst kendt for hans teaterroller. Han gik på Yale, hvor han ikke studere skuespil, men gjorde at tage handler klasser på den amerikanske skuespillere Workshop i Paris. Også spiller spillede talrige roller i New York, herunder Jonathan i Åh, far, fattige, far, Mama’s Hung du i skabet, og jeg føler mig så trist, Hamlet i Hamlet, og Signoir Benedick af Padova i stor ståhej for ingenting, for hvilken han vandt Drama desk award for bedste skuespiller. Før at blive forbundet med lov og orden, var han bedst kendt for sit arbejde i lige spiller, både nye og klassiske. På scenen perfektioneret også spiller en elegant og raffineret stil, vise en evne til at foretage præcise og underfundige handler valg.

Barry Bostwick

Michael J. Fox sitcom Spin City spillede Bostwick dimwitted borgmesteren Randall M. Winston Jr. i 70 episoder. Siden dengang, har han optrådt på talrige hit TV-shows som gæst stjerne, herunder Scrubs, Cold Case og lov og orden. Men Bostwick har dybe Broadway rødder, der omfatter oprettelsen af Danny Zuko i fedt, som han modtog en bedste skuespiller i en Musical udnævnelse, rolle og oprettelsen af hovedrollen med Jamie Lockhart i musikalske The røver brudgommen, hvor han vandt Tony . Bostwick, der også spillede i mange lige spiller, var kendt for sin høje energi og skødesløs stil. Mens de udfører i sin award vindende kører som Jamie Lockhart, brød Bostwick sin arm da han faldt swinging på tværs af scenen på et reb. Han viste sig, han var en trouper, selvom når, efter en kort rekuperativ periode, han kom tilbage på scenen med sin arm i en støbt og fortsatte med at spille Lockhart, reb gynge og alle.

Patricia Heaton

For 70 episoder spillede Heaton Debra Barone, Ray Romano kone på den meget populære sitcom alle elsker Raymond. Som en ung kvinde, hun fokuseret på teater kunst på Ohio State University og derefter gik til New York hvor hun studerede med William Esper. Hun debuterede i Broadway evangeliet musical ikke får Gud i gang, men generelt i løbet af hendes karriere i New York hun blev forvist til små roller. Med et par handler buddies begyndte hun et teater selskab kaldet tredje fase, som skabte nye værker i NYC. I 1989 tog de deres vellykkede produktion af The Johnstown Vindicator til Los Angeles, hvor instruktørerne så og kunne lide Heaton. Hendes TV karriere begyndte langsomt at tage ud. Men Heaton har længe erkendt, at trods det faktum, at hun aldrig gjort det store på Broadway, hendes fase uddannelse har været medvirkende til hendes succes på tv.

James Gandolfini

Gandolfini fortsætter hans køre som kold om hjertet, usikre, narcissistiske Tony Soprano på HBO hit serien The Sopranos. Efter at have modtaget en grad i kommunikation fra Rutgers University, gik Gandolfini at studere handler i slutningen af 1980 ‘ erne på den prestigefyldte Actors Studio i New York City. Efter at gøre sin professionelle scenedebut i store Els bedste ven, optrådte han i mange New York produktioner. Han fik sin Broadway debut i 1992 som Steve Hubbell i genoplivningen af Tennessee Williams’ A Streetcar Named Desire, som medvirkede Alex Baldwin og Jessica Lang. Andre New York kreditter inkluderet på havnefronten, One Day Wonder og Tarantulas dans. Samme år han optrådte første gang på Broadway, landede han også sin første skærm rolle, som var i Sidney Lumet A fremmed blandt os. Siden 1992 har han medvirket i over 20 film. Han har været Tony Soprano i over 70 episoder.

Andre aktører, som har gjort deres navn eller uvurderlig handler lært i teater før han bliver en del af den elektroniske underholdningsindustri, omfatter Martin Sheen, Stockard Channing, Dustin Hoffman, Robert Duvall, Meryl Streep og Swoosie Kurtz. Disse aktører har arbejdede hårdt for at lære deres håndværk på hvad der var den første fungerende platform til rådighed for menneskeheden – live scenen.

Film er lidt over 100 år gammel og tv er cirka 75 år gammel. Den formelle teater går tilbage over 2.500 år! Det er den sande lære og testområde for handler teknik, udholdenhed og dygtighed, der engang finpudset, kan derefter overføres til et andet sted.

Gå til en Broadway show eller en professionel teater nær dig – du kan fange en præstation af en person, du vil se bryde igennem på røret i de næste par år. En nat, du skal sidde i den eller stuen ser det næste store hit drama eller sitcom og sige, “Hey, vi se ikke, at skuespilleren på scenen” Ja, du gjorde, før de blev berømte. Meget cool.


Leave a Reply